NASA: 7 Tane Dünya Benzeri Gezegen Bulundu

1.340

NASA’dan Büyük Açıklama Geldi: Tek Yıldızın Etrafında 7 Tane Dünya Benzeri Gezegen Bulundu

Trappist-1 adlı yıldız, Güneş’ten çok daha küçük olan bir cüce yıldız.

Ultra-serin bir cüce olan TRAPPIST-1 yıldızının yörüngede yedi Dünya gezegenleri vardır. Bu sanatçının konsepti, 23 Şubat 2017’de Nature dergisinin kapağında yer aldı.

NASA’nın Spitzer Uzay Teleskobu, tek bir yıldız etrafında yedi Dünya boyutunda gezegenin bilinen ilk sistemini ortaya koydu. Bu gezegenlerin üçü, yaşanabilir bölgeye, kayalık bir gezegenin eninde sonunda likit suya sahip olduğu ana yıldız çevresindeki bölgeye sıkıca yer verdi.

Bu keşif, güneş sistemimizin dışında tek bir yıldızın etrafında bulunan yaşanabilir bölge gezegenlerinin en fazla sayısına yeni bir kayıt düzenliyor. Bu yedi gezegenin tamamında, sağ atmosferik koşullar altında, bildiğimiz kadarıyla yaşamın anahtarı olan sıvı su olabilir, ancak yaşanabilir bölgedeki üçü ile şans yüksektir.

Ajansın Bilim Bilim Müdürlüğü Müdür Yardımcısı Thomas Zurbuchen, “Bu keşif, yaşanabilir ortamların bulunması, yaşamı kolaylaştıran yerler bulmaca konusunda önemli bir parça olabilir” dedi. “Yalnız mıyız?” Sorusuna cevap vermek en büyük bilim önceliğidir ve yaşanabilir bölgede ilk defa bu kadar çok gezegen bulmak o hedefe doğru atılmış önemli bir adımdır. ”

Dünya’dan yaklaşık 40 ışıkyılı (235 trilyon mil) uzaklıktaki gezegen sistemi, Kova takımyıldızı içerisinde nispeten yakındır. Güneş sistemimizin dışında bulundukları için bu gezegenler bilimsel olarak dış gezegenler olarak bilinirler.

Bu eksplannet sistemi, Şili’de Geçiş Gezegenleri ve Planetesimaller Küçük Teleskopu (TRAPPIST) olarak adlandırılan TRAPPIST-1 olarak adlandırılır. Mayıs 2016’da TRAPPIST kullanan araştırmacılar, sistemde üç gezegen keşfettiklerini açıkladı. Spitzer, Avrupa Güney Gözlemevi’nin Çok Büyük Teleskopu da dahil olmak üzere yer yer çok sayıda teleskopun yardımıyla bu gezegenlerin ikisinin varlığını doğruladı ve beş tane daha keşfetti ve sistemdeki bilinen gezegen sayısını yedi’e çıkardı.

Yeni sonuçlar Çarşamba günü Nature dergisinde yayınlandı ve Washington’daki NASA Karargahı’ndaki bir haber bülteninde açıklandı.

Spitzer verilerini kullanarak ekip, yedi gezegenin boyutlarını tam olarak ölçmüş ve yoğunluğunun tahmin edilebilmesi için altı tanesinin kitlelerinin ilk tahminlerini geliştirmiştir.

Yoğunluklarına dayanarak, TRAPPIST-1 gezegenlerinin tümü kayalık olabilir. Daha fazla gözlem sadece suyun zengin olup olmadığını belirlemenize yardımcı olmaz, aynı zamanda yüzeylerinde sıvı su olup olmadığı da ortaya çıkar. Yedinci ve en uzaktaki dış gezegen kütlesi henüz tahmin edilmemiştir – bilim insanları buz gibi, “kartopu benzeri” bir dünya olabileceğine inanmaktadır, ancak daha fazla gözlem gereklidir.

Gazetenin baş yazarı ve Liege Üniversitesi’ndeki TRAPPIST ekstraflak araştırmasının baş araştırmacısı Michael Gillon, “TRAPPIST-1’in yedi harikası, bu tür yıldızların etrafında dönmüş bulunan ilk Dünya boyutundaki gezegenlerdir” Belçika. “Potansiyel olarak yaşanabilir, Dünya ölçeğinde olan dünyaların atmosferlerini araştırmak için henüz en iyi hedef” dedi.

Güneşimizin aksine, ultra-serin bir cüce olarak sınıflandırılan TRAPPIST-1 yıldızı – o kadar soğuk ki, sıvı su, güneş sistemimizdeki gezegenler üzerinde olduğundan daha yakın olan gezegenler üzerinde hayatta kalabiliyor. TRAPPIST-1 gezegen yörüngelerinin yedi tümü, Merkür’ün güneşimize göre ev sahibi yıldıza daha yakın. Gezegenler de birbirine çok yakındır. Bir kişi gezegenin yüzeylerinden birinde duruyorsa bakabilir ve muhtemelen jeolojik özellikleri veya komşu dünyanın bulutlarını görebilir ve bu da bazen Dünyanın gökyüzündeki aydan daha büyük görünebilir.

Gezegenler de aynı şekilde yıldızlarına kilitlenebilirler; bu da gezegenin aynı tarafının daima yıldızla karşı karşıya olduğu anlamına gelir; bu nedenle her iki taraf sürekli gündüz veya gece olur. Bu, gün boyunca gece tarafına üflenen güçlü rüzgarlar ve aşırı sıcaklık değişiklikleri gibi, Dünya üzerindeki hava koşullarından tamamen farklı hava koşullarına sahip oldukları anlamına gelebilir.

Güneş etrafında yörüngede gezinirken Dünya’yı dolaşan kızılötesi bir teleskop olan Spitzer, TRAPPIST-1’i incelemek için çok uygundu çünkü yıldız parlaklık dalgaboyları gözün göreceğinden daha uzun olan kızılötesi ışıkta parlıyor. Spitzer, 2016 sonbaharında TRAPPIST-1’i yaklaşık olarak 500 saat boyunca gözlemledi. Spitzer, sistemin karmaşık mimarisini ortaya çıkarmak için ev sahibi yıldızı önünde gezegenlerin geçiş geçişlerini gözlemlemek için kendi yörüngesinde benzersiz bir konumdadır. Mühendisler Spitzer’in, uzay aracının soğutucusu ilk beş yıllık operasyonun ardından planlandığı gibi bittikten sonra başlayan Spitzer’in “sıcak misyonu” sırasında transit gezegenleri gözlemleme yeteneğini optimize etti.

Kaliforniya Pasadena’daki Caltech / IPAC’deki NASA Spitzer Bilim Merkezi yöneticisi Sean Carey, “Bu 14 yıllık Spitzer operasyonlarında gördüğüm en heyecan verici sonuçtur” dedi. “Spitzer, James Webb Uzay Teleskobunun takip edebilmesi için bu gezegenler konusundaki anlayışımızı daha da artıracağı için sonbaharda takip edecektir. Sistemin daha fazla gözlemlenmesi, daha fazla sır çıkacağından emindir.”

Spitzer keşfini takiben NASA’nın Hubble Uzay Teleskobu, yaşanabilir bölge içindeki üçü de içeren dört gezegenin taramasını başlattı. Bu gözlemler, bu gezegenlerin çevresinde, Neptün benzeri gaz halindeki dünyalara özgü, kabarık, hidrojen baskın atmosferlerin varlığını değerlendirmeyi amaçlıyor.

Bu resim, TRAPPIST-1 sisteminde keşfedilen yeni gezegenlerden biri olan TRAPPIST-1f’in olası yüzeyini göstermektedir. Spitzer Uzay Teleskobunu ve yerden çalışan teleskopları kullanan bilim insanları, sistemde yedi Dünya boyutunda gezegen bulunduğunu keşfettiler.

Mayıs 2016’da Hubble ekibi en uçtaki iki gezegeni gözlemledi ve böyle kabarık ortamlar için hiçbir kanıt bulamadı. Bu, yıldıza en yakın gezegenlerin doğada kayalık olduğu durumunu güçlendirdi.

Maryland Baltimore’daki Uzay Teleskopu Bilim Enstitüsü’ndeki Hubble araştırmasının ve gökbilimcisinin eş liderliğindeki Nikole Lewis, “TRAPPIST-1 sistemi, önümüzdeki on yılda Dünya boyutundaki gezegenlerin atmosferlerini incelemek için en iyi fırsatlardan birini sunuyor” . NASA’nın gezegen avcılık alanındaki Kepler uzay teleskobu, transit gezegenler nedeniyle yıldızdaki ufak değişiklikleri ölçen TRAPPIST-1 sistemi üzerinde çalışıyor. K2 misyonu olarak çalışan uzay aracının gözlemleri, gökbilimcilerin bilinen gezegenlerin özelliklerini hassaslaştırmalarına ve sistemdeki ek gezegenleri aramalarına olanak tanıyacak. K2 gözlemleri Mart ayı başında sonuçlanarak halka açık arşivde sunulacak.

Spitzer, Hubble ve Kepler, gökbilimcilerin, NASA’nın yaklaşmakta olan James Webb Uzay Teleskobunu kullanarak 2018’de başlatacakları takip çalışmaları planlamasına yardımcı olacak. Webb, daha büyük hassasiyetle su, metan, oksijen, ozon, Ve bir gezegenin atmosferinin diğer bileşenleri. Webb ayrıca gezegenlerin sıcaklıklarını ve yüzey basınçlarını – yaşanabilirliklerini değerlendirmedeki temel faktörleri – analiz edecek.

NASA’nın Pasadena, California’daki Jet Tahrik Laboratuvarı (JPL), NASA’nın Bilim Görevi Müdürlüğü için Spitzer Uzay Teleskopu görevini yönetiyor. Bilim faaliyetleri, Kaliforniya Pasadena’daki Spectzer Bilim Merkezi’nde yapılır. Uzay aracı operasyonları Lockted Martin Uzay Sistemleri Şirketi, Littleton, Colorado merkezli. Veriler Caltech / IPAC’de bulunan Kızılötesi Bilim Arşivinde arşivlenir. Caltech, JPL’yi NASA için yönetiyor.

Spitzer hakkında daha fazla bilgi için, ziyaret edin:

Https://www.nasa.gov/spitzer

TRAPPIST-1 sistemi hakkında daha fazla bilgi için şu adresi ziyaret edin:

Https://exoplanets.nasa.gov/trappist1