NASA: Hubble Teleskopu İlk Atmosfer Araştırmasını Yapıyor

719

Bu sanatçının illüstrasyonu, güneşten çok daha küçük ve daha serin olan üst kırmızı cüce yıldızının önünden geçerek, iki Dünya boyutunda gezegen, TRAPPIST-1b ve TRAPPIST-1c’yi göstermektedir. NASA’nın Hubble Uzay Teleskobu, bu gezegenlerin çevresinde atmosfer bulguları arıyordu.

Haber: NASA/ESA/STScI/J. de Wit (MIT)

Gökbilimciler, NASA’nın Hubble Uzay Teleskobunu kullanarak, güneş sisteminin ötesinde, ılıman, Dünya ölçeğinde gezegenlerin çevresinde atmosfere yönelik ilk araştırmayı yaptılar ve iki ekstraflanet üzerinde yaşanabilirlik şansını artırabilecek göstergeler buldular.

Spesifik olarak, yaklaşık 40 ışıkyılı uzaktaki TRAPPIST-1b ve TRAPPIST-1c dış gezegenlerinin genellikle gaz halindeki dünyalarda bulunan kabarık, hidrojene egemen atmosfere sahip olma ihtimali olmadığını keşfettiler.

Baltimore’daki Uzay Teleskop Bilim Enstitüsünün (STScI) ekip üyesi Nikole Lewis, “Boğucu bir hidrojen-helyum gazının olmaması, bu gezegenlerde yaşanabilirlik şansını artırıyor” dedi. “Önemli bir hidrojen-helyum gazları olsaydı, ikisinden biri potansiyel olarak yaşamı destekleme şansı kalmaz, çünkü yoğun atmosfer bir sera gibi hareket eder”.

Cambridge, Massachusetts’teki Massachusetts Institute of Technology’den Julien de Wit, bir grup bilimadamının Hubble’ın Geniş Alan Kamera 3’ü kullanarak yakın kızıl ötesi ışıkta gezegenleri gözlemlemelerine yol açtı. Işık kodunu çözmek ve kimyasal makyajın ipuçlarını bulmak için spektroskopi kullandılar. bir atmosfer. Atmosferlerin içeriği bilinmiyor ve daha fazla gözlem beklemek zorunda kalacak olsa da, düşük hidrojen ve helyum konsantrasyonu, sonuçları hakkında heyecanlı bilim adamlarına sahip.

NASA’nın Washington’daki Bilim Misyon Müdürlüğü’nden sorumlu yönetici olan Geoff Yoder, “Bu ilk Hubble gözlemleri, Dünya gibi kayalık olsalar da, yakınlardaki dünyalar hakkında daha fazla öğrenmede umut verici bir ilk adımdır” diyor Geoff Yoder. “Bu NASA ve eksopranet araştırması için heyecanlı bir zamandır.”

Gezegenler Kova takımyıldızı içinde en az 500 milyon yıllık bir kırmızı cüce yıldızı bulabilirler. Bunlar, 2015 yılının sonlarında Şili’deki ESA (Avrupa Uzay Ajansı) La Silla Gözlemevinde bulunan Belçikalı bir robotik teleskop TRAnswer Planets and PlanetesImals Küçük Teleskobu (TRAPPIST) tarafından yapılan bir dizi gözlem ile keşfedildi.

TRAPPIST-1b, 1.5 günde kırmızı cüce yıldızı etrafında bir devre tamamladı ve 2.4 gün içinde TRAPPIST-1c tamamladı. Gezegenler Dünya’nın güneşe kıyasla yıldızlarına 20 ila 100 kat daha yakındır. Yıldızları güneşimizden daha sönük olduğu için, araştırmacılar, ılımlı sıcaklıkların sıvı suyun toplanmasına izin verebileceği en az bir gezegen, TRAPPIST-1c’nin yıldızın yaşanabilir bölgesi içerisinde olabileceğini düşünüyorlar.

4 Mayıs 2016’da NASA’nın Hubble Uzay Teleskobu, bilinen 40 Dünya Çapındaki iki ekstraflantan ikisinin sadece spektroskopik ölçümlerini, sadece 40 ışıkyılı uzaktaki TRAPPIST-1 sisteminde yaptı.

Haber: NASA

4 Mayıs’ta astronomlar, mevcut atmosferden süzülen şekliyle yıldız ışıklarını ölçmek için, her iki gezegen birbirlerinin birkaç dakika içinde yıldızlarının önünden geçtiklerinde nadir bulunan eşzamanlı bir geçişten yararlandı. Her iki yılda bir ortaya çıkan bu çift geçiş, gezegenlerin atmosferik karakterlerinin eşzamanlı göstergelerini sunan birleşik bir sinyal sağladı.

Araştırmacılar, Hubble’ı, Dünya ve Venüs’inkiler gibi hidrojenden daha ağır elementlerden oluşan daha ince atmosferleri aramak için takip gözlemleri yapmak için kullanmayı umuyorlar.

Gazetenin ikinci yazarı Hannah Wakeford, Maryland Greenbelt’deki NASA’nın Goddard Uzay Uçuş Merkezi’ndeki “daha fazla veri ile metan tespit edebilir ya da atmosferlerde su özelliklerini görebilir ve bize atmosferlerin derinlik tahminlerini verebilir” dedi. .

NASA’nın James Webb Uzay Teleskobu dahil olmak üzere gelecekteki teleskoplardan gelen gözlemler, bu atmosferlerin tam kompozisyonunun belirlenmesine yardımcı olacak ve su buharı ve metanın yanı sıra karbon dioksit ve ozon gibi potansiyel biyolojik imzalar için avlanacaktır. Webb, ayrıca bir gezegenin sıcaklığını ve yüzey basıncını – yaşanabilirliğini değerlendirmede anahtar faktörleri – analiz edecek.

“Bu Dünya boyutundaki gezegenler, gökbilimcilere, mevcut ve planlanan teleskoplarla, yaşam için uygun olup olmadığını belirlemek için ayrıntılı olarak çalışabilecekleri ilk dünya” diyor Wit. “Hubble, gökyüzü astronomlarına bu Dünya boyutundaki gezegenlerden hangisinin Webb teleskobu ile daha ayrıntılı çalışma için asal adaylar olduğunu söylemek için merkezi atmosferik ön tarama rolünü oynama imkânı sunmaktadır.”

Çalışmanın sonuçları Doğa dergisinin 20 Temmuz sayısında yer alıyor.

Hubble Uzay Teleskobu NASA ve ESA arasındaki uluslararası işbirliği projesidir. Goddard teleskopu yönetir ve STScI Hubble’ın bilim operasyonlarını yönetir. STScI, Washington’da Astronomi Araştırmaları Üniversiteleri Birliği tarafından NASA için işletilmektedir.

Hubble hakkında resimli ve daha fazla bilgi için, ziyaret edin:

Haber: NASA

Cevap bırakın